Avui llegia la noticia de que Twitter està provant una nova manera de qualificar el continguts de les publicacions que apareixen a la seva xarxa social.

Darrerament hem vist diferents canvis als algoritmes de les principals xarxes socials, fent que els continguts es classifiquin i ordenin segons diferents criteris: data de publicació, qualitat de la publicació (en tant que a imatges com ocorre a Instagram), interessos… però la majoria de vegades amb descontent per part dels usuaris consumidors (tant a nivell d’usuari personal com professional).

Bé, doncs Twitter que darrerament no és la xarxa de més èxit del mercat i que ha patit diferents crisis d’abandonament i pèrdua d’usuaris, de Fake Newsde gran quantitat d’usuaris falsos… ara vol remuntar i especula amb una nova manera de presentar els tweets que no depèn d’un algoritme informàtic (o no en gran part) sinó de l’usuari en si mateix.

Aquesta nova opció que està treballant és molt similar a la que utilitzen altres plataformes com RedditPlataforma que aquest passat mes d’abril s’equiparava en número d’usuaris actius a Twitter (amb un creixement del 30% vers els 6 mesos anteriors) i així ho demostra un recent estudi realitzat per Hootsuite i que va plasmar a nivell visual amb aquesta gràfica:

reddit vs twitter

Doncs bé, aquest canvi no és més que la opció de que els usuaris puguin votar els continguts que apareixen a Twitter, amb un simple vot positiu o vot negatiu. Així ho explicava en el seu compte de Twitter en Matt Navarra:

D’aquesta manera les publicacions s’ordenaran en base a la qualitat que la pròpia xarxa dona a allò que es publica, donant més visibilitat als tweets que tenen més vots positius i penalitzant a aquells menys populars. Així l’algoritme que decideix que es veu primer funcionarà segons els vots emesos per la comunitat.

Aquesta opció que a Reddit sempre ha funcionat molt bé i que fa valorar molt els continguts, no tinc clar que pugui ser igual d’efectiu a Twitter. Una xarxa que té un gran lastre d’usuaris falsos, dobles usuaris, exèrcits d’usuaris de grans marques, partits polítics, entitats…, usuaris pagats i usuaris troll (tot i això, segueix sent la meva xarxa favorita) no fa augurar una equilibrada objectivitat a l’hora d’emetre un vot a un contingut.

Haurem d’esperar, per això, a veure com acaben de fer que funcioni. De moment, ho estant provant i ni tan sols saben si arribarà a ser real o no, però mentre ens deixa lloc per poder opinar, especular i debatre sobre la seva idoneïtat.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.